EGYESÜLETRŐL

2010. év szöveges elnöki beszámolója, eredmények ismertetése

2010. év elején 2 t madáreleség szétosztását folytattuk január-február hónapokban.

2010. január 10-én elnökségi bejárást tartunk a Kisistók-dombon, melynek célja tanösvény és útvonal kialakítása volt (Dolomit tanösvény). Gyalogtúrás kirándulás (téli túra) is szervezésre került a Keszthelyi-hegységben, azzal együtt, hogy felmértük a túraútvonalak kitáblázásának szükségességét, hiszen nagy feladat előtt álltunk még ekkor.

2010. február végére már előkészületeket tartottunk a Keszthelyi dolomitrög túraút kijelöléseihez, kitáblázásokhoz. Előkészülünk GPS koordinátákkal a nyári egységes kitáblázás beméréseihez.
2010. február 18-án Keszthely Város Önkormányzata által szelektív hulladékgyűjtés témakörben megrendezésre kerülő „Mutasd a szemeted” című rendezvényen jelentünk meg, melynek helyszíne a Csokonai ÁMK volt.
2010. február 28-án télbúcsúztató túrát szervezünk a Tátika északi oldalához, a Sarvaly-forrásához.

2010. március 13-án, az egyesület által kialakított Darnay Dornyai Béla kilátó túraútvonalon emléktúra került megrendezése (Gyenesdiás - Balatongyörök) - 16 km.
2010. március 20-án a Szent Mihály-dombon Víz Napi szabadtéri tavaszköszöntő programra került sor. A több civil szervezet együttműködésében megvalósuló eseményen kerültek kiosztásra a meghirdetett rajz és dolgozatírási pályázatok. Másnap, 21-én a NABE szervezésében kis műsor került megszervezésre a diási játékstrandon, melyen tevékeny részt vállalt egyesületünk.
2010. március hónapban kitakarítottuk a Nagymezőt, melynek során szemétszedésre és bozótvágásra került sor (ekkor vágtuk ki a tájidegen bálványfák nagy részét). Még ebben a hónapban pályázatokat (NCA, ZÖLD forrás) adtunk be a helyi iskolával közösen.
2010. március 30-án a gyenesdiási Községházán egyesületi közgyűlést tartottunk.

„Természetesen Gyenesdiás” – Zöld Hetek – programsorozatán belül került megrendezésre a 12. Rügyfakadás - Tavaszünnep kétnapos programja a Nagymezőn (április 17-18).

Elnyert KEOP pályázat nyilvánosság biztosítása révén a kiépítésre kerülő intézményi biciklitárolók kapcsán a kerékpározás népszerűsítését is elvállaltuk.

A nyári "Forrásvíz túranapok" alatt különböző kirándulásokat, természeti értékek megismerését népszerűsítő túrákat tartottunk. Többek között kerékpáros, kilátó, forrás túrák, és csónaktúra került megszervezésre.

A szüreti felvonulás ünnepi préselésén túl, novemberben Márton napi civil „Zöld est” került megszervezésre, ahol az együtt dolgozó civil szervezetek beszámoltak az éves munkáikról. A madárkarácsonyhoz magvak beszerzése már megtörtént decemberben, és az „egy ház – egy szőlő” akció is kifutott az ünnepekig.

Az év folyamán tovább frissítettük, aktualizáltuk honlapunkat.